Ο ΟΙΚΟΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ .

     

 
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ .

 

ΕΙΚΟΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ Οίκου Ψαθάρης 10 Μαΐου 2017

Ξενοδοχείο ΧΙΛΤΟΝ Λευκωσία

Με 120 επιλεγμένα έργα Κυπρίων και Ελλαδιτών καλλιτεχνών ο Οίκος Δημοπρασιών Ψαθάρης διοργανώνει  την 22η Δημοπρασία του στις 10 Μαΐου 2017 στις 8.00 μ.μ. στο ξενοδοχείο ΧΙΛΤΟΝ  - Λευκωσία

Τα έργα θα παρουσιαστούν  στο Ξενοδοχείο CURUM Palace - Λεμεσός - την Τρίτη 2 μέχρι 4 Μαΐου και στο ξενοδοχείο ΧΙΛΤΟΝ  - Λευκωσία  τη Δευτέρα 8 μέχρι 10 Μαΐου.
Επισκέψεις 10.00 π.μ. 10.00 μ. μ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν σημαντικά έργα τόσο των Κυπρίων όσο και των Ελλαδιτών καλλιτεχνών όπως:   Η δεκάτη Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλου,  72 x 120 εκ. λάδι, εκτ. 25.000 35.000. Χωρίς τίτλο Χριστόφορου Σάββα, δεκαετίας 1960, 57 x 33 εκ. λάδι, εκτ. 5.500 9.000. 2 έργα Ιωάννη Κισσονέργη, Ρόδια και σταφύλι,  30 x 44 εκ. λάδι, εκτ.  7.000 11.000. Κερύνεια  23 x 19 εκ. λάδι, εκτ. 4.500 6.000. T. Κάνθου Τοπίο στη Μια Μηλιά 41 x 48 εκ. λάδι, εκτ. 3.700 6.000.  Σ. Φραγκουλίδη  Πορτραίτο λάδι, εκτ. 4.600 6.000. Κ. Στάθης Μισάνοιχτη πόρτα ΙΙ, λάδι , εκτ. 5.000 8.000. Glyn Hughes, 2 έργα Γυμνό, λάδι, εκτ. 1.800 3.000 και Μυθολογική σύνθεση, Batik, εκτ. 2.000 3.000

 Ν. Νικολαΐδη  2 έργα Η Κυρά Σοφία λάδι εκτ. 1.600 2.500. Νύμφη Ι  λάδι, εκτ. 4.500 - 6.000. Γ. Μαυροίδη Άννα Βαφία,   Καταιγίδα στη Ύδρα  λάδια, εκτ. 1.200 1.700 και 2.000 3.000 αντίστοιχα. Τ. Στεφανίδη, Αγωνία του πλανήτη Γη,  λάδι, εκτ. 1.000 1.500. Κ. Στεφανίδου,  2 έργα Διαδηλώσεις   και Χωρίς τίτλο ακρυλικά, εκτ. 2.400 3.500 και 4.800 7.000 αντίστοιχα  Ξ. Χατζησωτηρίου Αρχάγγελος Μιχαήλ - 1961 Πορεία προς το Κάστρο Αγίου Ιλαρίωνα Γυναίκα με βόδι εκτ.  2.000 3.000.,  1.800 3.000, και 1.200 1.800 αντίστοιχα. Φ. Χατζησωτηρίου Ανήφορος εκτ. 2.500 3.500. Λ. Οικονόμου Εργασίες στο χωράφι- 1998, λάδι, εκτ. 2.700 5.000.  Στ. Βότσης 3 έργα Χωρίς τίτλο ακρυλικά, Εκτ.  800 1200,  900 1.500,  750 -1.200. Μ. Λοιζίδη, Ύδρα - 1961, λάδι, εκτ. 1500 2.000.  Στας Παράσκου, Decorative plant and woman on a bed - 1979/80, λάδι,  Συγκέντρωση- 1999, λάδι, εκτ. 2500 4.000 και 2.300 3.000.  αντίστοιχα. Τ. Φραγκούδη, Τοπίο - 1954, λάδι, εκτ. 850 1.500. Τζον Κόρμπιτζ, Κυκλαδικό -1985, και Σαντορίνη, λάδι, εκτ. 1500 2.000,  και 1.200 - 1700  αντίστοιχα.  

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα έργα των Ελλαδιτών  καλλιτεχνών όπως: Σ. Σαββίδη( 1859  -1927)  Ο καλόγερος, λάδι, εκτ. 5.000 8.000. Ν. Οθωναίος (1877 1950)   Μύκονος , λάδι, εκτ. 1900 3.000. Στ. Παπαπαναγιώτου (1855 1955)  Αγρότης -1918, Γυναίκα με στάμνα -1919, λάδια, εκτ. 800 1300 το καθένα. Ε. Ζαίρης (1876 1948)  Ευλογία - 1927, το έργο εξετέθη στην 25η Μπιενάλε Βενετίας το 1950. Λάδι, εκτ. 6.000 9.000.  Έκτωρ Δούκας, (1855 1969) Τοπίο και Στο κατάστρωμα, λάδια, εκτ. 550 900 το καθένα. Σ. Σκαρβέλης (1898 1942) Στο Νείλο λάδι, εκτ. 4.000 6.000.   Λ. Γεραλής (1871 -1958)  Ψαράδες Λάδι, εκτ. 700 1.500. Γ. Γουναρόπουλος (1889 1977)  Γυναικείες μορφές λάδι, εκτ. 5.000 8.000. Β. Γερμενής (1896 1966)  Κορίτσια στο γαϊδούρι και Αλώνισμα  λάδια, εκτ. 1200 1800 και 1500 2000 αντίστοιχα. Γ. Μηταράκης (1897 1963) Γυναίκες στη βρύση - 1939, λάδι, εκτ.1.700 2.500

Σπ. Βασιλείου (1902 1988) Καΐκι και ψάρια, ακρυλικό και κολλάζ, το έργο συνοδεύεται με πιστοποιητικό από το Ατελιέ Σπύρου βασιλείου, εκτ. 4.000 6.000. Π. Ρέγκος ( 1903 1984) Θεσσαλονίκη - 1942, και Μακεδονική ενδυμασία- 1942, λάδια, εκτ. 2.500 3.500 και 3.000 5.000 αντίστοιχα. Τ. Μάρθα(1905 1965), Βράχια - 1960, λάδι, εκτ. 2500 5.000. Γ. Τσαρούχης (1910  1989) Ναύτης-1983, παστέλ, εκτ. 2.000 3.000. Χρ. Μποσταντζόγλου(1918 1991) Κοπέλα μετά βάζον και Λουλούδια στο βάζο λάδια,  εκτ. 1.000 1.500 και 800 1.200. Κ. Κουτσουρή (1913 1991) Τοπίο, λάδι, 700 1.200. Γ. Βακιρτζής (1923 1988)   Ζευγάρι με άσπρο άλογο) 1966, λάδι, εκτ. 1700 2500. Δ. Μυταράς (1934 2017) Σύνθεση -1990, λάδι, εκτ. 8.500 15.000, έκθεση στο Δήμο Κερκυραίων, 1998. Εικονίζεται στον κατάλογο της έκθεσης. Γ. Δέρπαπας (1937 2017), Αναδιδόμενη Αφροδίτη, λάδι, εκτ. 5.000 8.000.  Β. Σπεράντζα, Γυναικεία φιγούρα λάδι, εκτ. 2500 3500. Θ. Πανταλέων, Η χαμένη ζωγραφιά λάδι, εκτ. 4.500 7.000. Π. Σάμιος  Ερωτικό λάδι, εκτ. 3.500 5.000. Έκθεση Σύρος 2008 εικονίζεται στο κατάλογο της έκθεσης. Σ. Σόρογκας, Σκουριές και πέτρες εκτ. 1.400 2.000.

Αξιόλογα επίσης είναι τα γλυπτά του καταλόγου τα σχέδια και οι υδατογραφίες: Αντίγραφο αρχαίας κεφαλής Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλου, Κυπριακή πέτρα, εκτ. 4.000 - 6.000  πιστοποιητικό από το Κυριάκο Κάσιαλο γιο του καλλιτέχνη. Κ. Πάτσαλος Ιχθύς, μάρμαρο καράρα, ξύλο και πλεξιγκλαζ. Εκτ. 3.000 5.000 Έκθεση 50Χρονια Ε.ΚΑ.Τ.Ε. εικονίζεται στο κατάλογο της έκθεσης.  Δ. Αρμακόλας GENIUS I- 1980 ,ορείχαλκος, εκτ. 2.500 5.000, εικονίζεται στον κατάλογο Αρμακόλας 1960-1990  Α. Πάτσογλου, Μακέτα για το Μνημείο Ηρώων ΕΟΚΑ 1955 1959 μπρούντζος, εκτ. 1500 3.000. Γ. Λάππας Φιγούρα - 1988, σίδερο, εκτ. 700 1.200μ  Γ. Μόραλης Φιγούρα μπρούντζος, εκτ. 1.400 2.000. Κ. Δικέφαλος και Δ. Βλάσης εκτ. 450 600 και 250 350 αντίστοιχα.

Βασίλεια, υδατογραφία Ιωάννη Κισσονέργη, εκτ. 3.500 5.000. Γιάννη Γαίτη , τέμπερα σε χαρτί 1949, εκτ. 900 1.500. Τ. Κάνθου Στην εξοχή - 1940, υδατογραφία, εκτ. 2.800 5.000. Πάρη Πρέκα, Κύπρος 1974  υδατογραφία 1978, εκτ. 700 1.200.

Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης 3 σπάνια σχέδια Φιγούρα με φρούτα Χρ. Σάββα εκτ. 300 500. τοπίο- 1968  Β. Ιωαννίδη, εκτ. 500 700. Σύνολο από 9 σχέδια του Κ. Πανιάρα 1956 τα οποία φωτογραφήθηκαν από τον ίδιο απεικονίζουν όψεις του δωματίου του και μορφές φίλων του από την παραμονή του στο Παρίσι το 1956

Θα δημοπρατηθούν επίσης έργα των:  Χρ. Δίκαιου, Θράκης Ρωσσίδου Jones, Θ. Φωτιάδη, Κ. Κούλη, Χρίστου  Αθηνοδώρου, Χριστόδουλου Πάφιου, Τ. Μαντζαβίνου, Χρίστου Χρίστου, Κωνσταντίνου Γιαννικούρη, Ανδρέα Κάραγιαν,  Κωνσταντίνου Γραμματόπουλου, Μιχάλη Μανουσάκη, Μιχάλη  Μαρκουλάκη κ.α.
 


Εικοστή Δεύτερη Δημοπρασία Ελληνικών και Κυπριακών 'Εργων Τέχνης
Τετάρτη, 10 Μαϊου 2017, 8:00 μ.μ. Ξενοδοχείο HILTON, Λευκωσία

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
Ξενοδοχείο CURIUM Palace, Λεμεσός 2 - 4 Μαϊου
Ξενοδοχείο HILTON, Λευκωσία: 8 - 10 Μαϊου


Η εμβληματική Δεκάτη του εξαιρετικού Κύπριου ναίφ Μιχαήλ Χρ Κάσιαλου είναι το ακριβότερο απόκτημα της 22ης δημοπρασίας του Οίκου Ψαθάρη και αναμένεται ότι θα θα πουληθεί από 25,000 - 35,000. Η Δεκάτη παρουσιάζεται μαζί με άλλα αριστουργήματα της Ελληνικής και Κυπριακής ζωγραφικής ανάμεσα στα οποία βρίσκονται μια εξαιρετική νεκρή φύση του Ιωάννη Κισσονέργη, μια σύνθεση του Δημήτρη Μυταρά, ένα αφηρημένο έργο του εκσυγχρονιστή της Κυπριακής ζωγραφικής Χριστόφορου Σάββα, ο μυστηριακός Καλόγερος του οριενταλιστή Συμεών Σαββίδη, ένα συλλεκτικό έργο της πρωτοπόρου μοντερνίστριας Καίτης Στεφανίδου και η Ευλογία του μελετητή του 'ανθρώπινου τοπίου' Εμμανουήλ Ζαϊρη.

Η συλλογή έργων του Οίκου Ψαθάρη αποτελείται από 120 κορυφαία και σπάνια έργα και θα δημοπρατηθεί στις 10 Μαίου στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία. H τιμή της εκτίμησής πολλών έργων που δημοπρατούνται από τον Οίκο Ψαθάρη θεωρείται σχεδόν πάντοτε δελεαστική υποσχόμενη εύλογο εως μεγάλο περιθώριο ανόδου.

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει τα έργα προτού αυτά δημοπρατηθούν σε ιδιωτικές συλλογές κατά τη τριήμερη παρουσίαση τους στο Ξενοδοχείο Hilton στη Λευκωσία από τις 8 μέχρι τις 10 Μαίου και τη τριήμερη παρουσίαση τους στο ξενοδοχείο Curium Palace στη Λεμεσό από τις 2 μέχρι τις 4 Μαίου. Η δημοπρασία θα αρχίσει στις 8 το βράδυ της 10ης Μαίου στο Hilton στη Λευκωσία.

TOP LOTS


Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλος Η Δεκάτη (λάδι σε hardboard, 72 x 120 εκ, 25,000 - 35,000)
Ένα από τα ωραιώτερα έργα του εξαιρετικού ναίφ Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλου (1885 - 1974) Η Δεκάτη αναδημιουργεί τον κόσμο της αγροτικής Κύπρου με τα ξεκάθαρα λαμπερά της χρώματα και τις μορφοπλαστικές της λύσεις σε μια σύνθεση που εγκλωβίζει το χρόνο σε επίπεδο χώρο. Ο Κάσιαλος απασχολείται περισσότερο στη καθημερινή δραστηριότητα της οποίας ο άνθρωπος δεν έχει ατομικότητα αλλά μια εσωτερική μελαγχολία ενώ ως συμβολική έννοια αποκτά λειτουργικό ρόλο στο επίτευγμα που βρίσκεται σε ένα συνεχές γίγνεσθαι.

Ιωάννης Κισσονέργης Ρόδια και Σταφύλι (Λάδι σε καμβά, 80 x 44 εκ, 7,000 - 11,000)
Η εξαιρετική τεχνική του και η έμφαση στη λεπτομέρεια χαρακτηρίζουν την νεκρή φύση Ρόδια και Σταφύλι του Ιωάννη Κισσονέργη (1889 - 1963). Ο ζωγράφος ανήκει στους ιδρυτές της Κυπριακής τέχνης. Ο Κισσονέργης προσέγγισε τη ζωγραφική μέσα από την πειθαρχία και την αυστηρότητα του ακαδημαικού ρεαλισμού της Σχολής του Μονάχου επιρροές του οποίου δέχθηκε στα φοιτητικά του χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

Δημήτρης Μυταράς Σύνθεση (λάδι σε καμβά, 70 x 100 εκ, 8.500 - 15.000)
Ο Μυταράς (1934 - 2017) είναι κορυφαία μορφή της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Στο έργο του, που στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ανθρωποκεντρικό και προσωπογραφικό, κυριαρχεί το εξπρεσιονιστικό στοιχείο και το έντονο χρώμα. Στη Σύνθεση (1990) συναντώνται μορφές και σύμβολα παλαιώτερων περιόδων σε νέες μορφοπλαστικές και συνθετικές λύσεις. Είναι έκδηλες οι επιρροές από τα χρόνια του Παρισιού, όπου με υποτροφία του Ι.Κ.Υ ο Μυταράς σπούδασε σκηνογραφία και διακόσμηση, όπως έντονη είναι και η διάθεση του καλλιτέχνη να δημιουργήσει χώρο μέσα από την επιπεδότητα της σύνθεσης.

Εμμανουήλ Ζαϊρης Ευλογία (λάδι σε καμβά, 90 x 113,5 εκ, 6,000 - 9,000)
Μαθητής του Νικόλαου Γύζη στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, ο Εμμανουήλ Ζαϊρης (1876-1948) απομακρύνθηκε γρήγορα από τις αρχές της Ακαδημίας και πειραματίστηκε στη πρώιμη φάση του με τον γερμανικό ιμπρεσσιονισμό προτού μεταβεί στον ρεαλισμό. Η Ευλογία ανήκει στην ρεαλιστική περίοδο του Ζαϊρη στην οποία φαίνεται να τον απασχολεί ο άνθρωπος στη καθημερινή του δραστηριότητα. 'Ομως, μια βαθύτερη ματιά αποκαλύπτει ότι ο Ζαϊρης απασχολείται πλήρως στο 'ανθρώπινο τοπίο' το οποίο αν και αποδίδει ρεαλιστικά εντούτοις εξιδανικεύει γλυκαίνοντας το με ένα ζεστό φως που αποκτά κυρίαρχο ρόλο στη λιτή οργάνωση της σύνθεσης. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε με έργο του Ζαϊρη στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1950.

Χριστόφορος Σάββα Χωρίς Τίτλο (λάδι σε καμβά, 57,5 x 33,5 εκ, 5,500 - 9,000)
Από τους κορυφαίους Κύπριους ζωγράφους ο Χριστόφορος Σάββα (1924 - 1968) υπήρξε πρωτεργάτης στην εισαγωγή σύγχρονων ρευμάτων στην κυπριακή τέχνη. Το έργο του έχει επιρροές από τον γαλλικό μοντερνισμό και τον Φοβισμό αλλά και κατευθύνσεις από την κυβιστική και αφηρημένη τέχνη που αποκόμισε από τα χρόνια που σπούδασε και έζησε στην Αγγλία. Χωρίς Τίτλο είναι ένα εξαιρετικό αφηρημένο έξπρεσσιονιστικό έργο με μεγάλες χρωματικές επιφάνειες.

Συμεών Σαββίδης Ο Καλόγερος (λάδι σε καμβά, 34,5 x 24,5 εκ, 5,000 - 8,000)
Μια από τις πλέον ξεχωριστές προσωπικότητες της Σχολής του Μονάχου ο Συμεών Σαββίδης (1859 - 1927) αντιτάθηκε στον αυστηρό Γερμανικό ακαδημαισμό εφαρμόζοντας τις δικές του θεωρίες για το χρώμα και το φως. Σπουδαίος τεχνίτης, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τη νεκρή φύση, τη προσωπογραφία και τη καθημερινότητα της Ανατολής. Κατά την ώριμη φάση της ζωγραφικής του, που εκδηλώνεται μετά τον 20ο αιώνα, ο Σαββίδης ξεφεύγει από τον οριενταλισμό και πλησιάζει τα πρότυπα του γαλλικού ιμπρεσσιονισμού αντλώντας από τις μεταμορφωτικές ιδιότητες του φυσικού φωτός για να αποδώσει την αίσθηση του χρόνου.

Καίτη Στεφανίδου Χωρίς Τίτλο (ακρυλικό σε καμβά, 90 x 110 εκ, 2,400 - 5,000)
Χωρίς Τίτλο είναι ένα συλλεκτικό έργο της κορυφαίας της πρωτοπορίας του μοντερνισμού Καίτης Στεφανίδου (1925 - 2012). Το έργο είναι από τη δεύτερη περίοδο των Διαδηλώσεων με υπαινιγμούς για την επόμενη περίοδο της ζωγράφου όπου τα μεγάλα χρωματικά πλάνα κυριαρχούν στο έργο της. Η Στεφανίδου αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση ζωγράφου στη κυπριακή τέχνη με πορεία που παρουσιάζει συνεχή εξέλιξη. Η Στεφανίδου απασχολήθηκε στη διαρκή εξερεύνηση του χώρου δίνοντας πάντοτε δύσκολες λύσεις στο ζωγραφικό πρόβλημα. Στο εργο Χωρίς Τίτλο οι μικοροσκοπικές φιγούρες των διαδηλώσεων γίνονται μεγάλες φόρμες γεμάτες ένταση, λυρισμό και υπέροχο χρώμα. Στον Ελλαδικό χώρο, έργα της Καίτης Στεφανίδου υπάρχουν στα Μουσεία Γουλανδρή Μοντέρνας Τέχνης και στο Τελλόγλειο, όπου παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος της Ελληνικής τέχνης.


Εικοστή Δεύτερη Δημοπρασία Ελληνικών και Κυπριακών 'Εργων Τέχνης

10 Μαϊου 2017, 8:00 μ.μ. Ξενοδοχείο HILTON, Λευκωσία

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
Ξενοδοχείο HILTON, Λευκωσία: 8 - 10 Μαϊου
Ξενοδοχείο CURIUM Palace, Λεμεσός 2 - 4 Μαϊου

 



Ένας εμβληματικός Μυταράς από τη δεκαετία του '90 - περίοδος που αποτελεί την απόληξη της προηγούμενης δουλειάς του κορυφαίου Έλληνα ζωγράφου του 20ου αιώνα - βρίσκεται ανάμεσα στα έργα που αναμένεται ότι θα ηγηθούν της 22ης δημοπρασίας του Οίκου Ψαθάρη που θα γίνει στις 10 Μαίου στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία. H Σύνθεση είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Κερκυραίων (19/6 - 2/8 1998) και εικονίζεται στον κατάλογο της έκθεσης (αρ έργου 14). Ο Οίκος Ψαθάρη εκτιμά την αρχική τιμή της Σύνθεσης στα 8.500 - 15.000.

Η συλλογή παρουσιάζει 120 κορυφαία και σπάνια έργα Ελλήνων και Κυπρίων καλλιτεχνών, στη πλειονότητα τους του 19ου και 20ου αιώνα. Ανάμεσα στα σημαντικώτερα έργα Ελλήνων ζωγράφων που θα δημοπρατηθούν το βράδυ της Τετάρτης 10 Μαίου είναι ο μυστηριακός Καλόγερος του οριενταλιστή Συμεών Σαββίδη, η Ευλογία του μελετητή του 'ανθρώπινου τοπίου' Εμμανουήλ Ζαϊρη, η Μακεδονική Ενδυμασία του γενάρχη της μακεδονικής ζωγραφικής Πολύκλειτου Ρέγκου και ένας μυητικός στην εσωτερική κατάσταση της γυναικείας μορφής Γιώργος Γουναρόπουλος. Ο Οίκος Δημοπρασιών Ψαθάρη είναι από τους πρώτους οίκους δημοπρασιών στη Κύπρο. Η τελευταία αποτελεί παραδοσιακή δημοπρατική αγορά Ελληνικών έργων τέχνης ενω ελκύει επενδυτές από χώρες του εξωτερικού όπως η Βρετανία καθώς επίσης και από την Ελλάδα.
Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει τα έργα προτού αυτά δημοπρατηθούν σε ιδιωτικές συλλογές κατά τη τριήμερη παρουσίαση τους στο Ξενοδοχείο Hilton στη Λευκωσία από τις 8 μέχρι τις 10 Μαίου και τη τριήμερη παρουσίαση τους στο ξενοδοχείο Curium Palace στη Λεμεσό από τις 2 μέχρι τις 4 Μαίου. Η δημοπρασία θα αρχίσει στις 8 το βράδυ της 10ης Μαίου στο Hilton στη Λευκωσία.


TOP LOTS

Δημήτρης Μυταράς Σύνθεση (λάδι σε καμβά, 70 x 100 εκ, 5,800 - 15,000)
Ο Μυταράς (1934 - 2017) είναι κορυφαία μορφή της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Στο έργο του, που στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ανθρωποκεντρικό και προσωπογραφικό, κυριαρχεί το εξπρεσιονιστικό στοιχείο και το έντονο χρώμα. Στη Σύνθεση (1990) συναντώνται μορφές και σύμβολα παλαιώτερων περιόδων σε νέες μορφοπλαστικές και συνθετικές λύσεις. Είναι έκδηλες οι επιρροές από τα χρόνια του Παρισιού, όπου με υποτροφία του Ι.Κ.Υ ο Μυταράς σπούδασε σκηνογραφία και διακόσμηση, όπως έντονη είναι και η διάθεση του καλλιτέχνη να δημιουργήσει χώρο μέσα από την επιπεδότητα της σύνθεσης. Ο Μυταράς υπήρξε ακαδημαικός, σκηνογράφος, δοκιμιογράφος και αρθρογράφος. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη.

Εμμανουήλ Ζαϊρης Ευλογία (λάδι σε καμβά, 90 x 113,5 εκ, 6,000 - 9,000)
Μαθητής του Νικόλαου Γύζη στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, ο Εμμανουήλ Ζαϊρης (1876-1948) απομακρύνθηκε γρήγορα από τις αρχές της Ακαδημίας και πειραματίστηκε στη πρώιμη φάση του με τον γερμανικό ιμπρεσσιονισμό προτού μεταβεί στον ρεαλισμό. Η Ευλογία ανήκει στην ρεαλιστική περίοδο του Ζαϊρη στην οποία φαίνεται να τον απασχολεί ο άνθρωπος στη καθημερινή του δραστηριότητα. 'Ομως, μια βαθύτερη ματιά αποκαλύπτει ότι ο Ζαϊρης απασχολείται πλήρως στο 'ανθρώπινο τοπίο' το οποίο αν και αποδίδει ρεαλιστικά εντούτοις εξιδανικεύει γλυκαίνοντας το με ένα ζεστό φως που αποκτά κυρίαρχο ρόλο στη λιτή οργάνωση της σύνθεσης.

Γιώργος Γουναρόπουλος
Γυναικείες Μορφές (λάδι σε ξύλο, 80 x 100 εκ, 5,000 - 8,000)

Το έργο Γυναικείες Μορφές είναι αντιπροσωπευτικό των τελευταίων δεκαετιών του Γιώργου Γουναρόπουλου (1889 - 1977) στις οποίες κυριαρχεί η γυναικεία φιγούρα. Ο Μοντερνιστής Γουναρόπουλος αποδίδει τη γυναικεία φιγούρα με τρόπο απόλυτα προσωπικό τονίζοντας το περίγραμμα της φόρμας ενώ παράλληλα την απλοποιεί και σχεδόν την εξαυλώνει. Τον απασχολεί το φώς το οποίο χρησιμοποιεί με τρόπο συμβολικό μυώντας τον θεατή σε μια ατμόσφαιρα μυστηριακή. Ο Γουναρόπουλος σπούδασε και δούλεψε στο Παρίσι (1919-1930) όπου εξέθεσε έργα του σε παρισινά σαλόνια και στη γκαλερί Vavin-Respail. Το 1958 βραβεύτηκε με το διεθνές βραβείο Guggenheim.

Συμεών Σαββίδης Ο Καλόγερος (λάδι σε καμβά, 34,5 x 24,5 εκ, 5,000 - 8,000)
Μια από τις πλέον ξεχωριστές προσωπικότητες της Σχολής του Μονάχου ο Συμεών Σαββίδης (1859 - 1927) αντιτάθηκε στον αυστηρό Γερμανικό ακαδημαισμό εφαρμόζοντας τις δικές του θεωρίες για το χρώμα και το φως. Γεννημένος στην Τοκάτ της Μικράς Ασίας άντλησε μεγάλο μέρος της θεματολογίας του από τη μυστηριακή ατμόσφαιρα και τον αισθησιαμό της Ανατολής. Σπουδαίος τεχνίτης, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τη νεκρή φύση, τη προσωπογραφία και τη καθημερινότητα της Ανατολής και χρησιμοποίησε το γαιώδες γλυκό χρώμα και την αισθησιακή φόρμα για να την αποδώσει. Κατά την ώριμη φάση της ζωγραφικής του, που εκδηλώνεται μετά τον 20ο αιώνα, ο Σαββίδης ξεφεύγει από τον οριενταλισμό και πλησιάζει τα πρότυπα του γαλλικού ιμπρεσσιονισμού αντλώντας από τις μεταμορφωτικές ιδιότητες του φυσικού φωτός για να αποδώσει την αίσθηση του χρόνου.

Πολύκλειτος Ρέγκος
Μακεδονική Ενδυμασία (λάδι σε ξύλο, 44 x 31 εκ, 3,000 - 5,000)

Οι επιρροές της Βυζαντινής Τέχνης είναι έκδηλες στη 'Μακεδονική Ενδυμασία' του Πολύκλειτου Ρέγκου (1903 - 84) ενός από τους κορυφαίους Ελληνες τοπιογράφους και προσωπογράφους. Στην εξαιρετικά δραστήρια καλλιτεχνική του πορεία ο Ρέγκος θεματογραφικά απασχολείται στη παράδοση την οποία προσεγγίζει με τρυφερότητα αναζητώντας την εσωτερική της ένταση στην οποία προσδίδει μια ρεαλιστική αλληγορία. Η Μακεδονική Ενδυμασία είναι έργο του 1942 που ο Ρέγκος εμπνεύστηκε από την καθημερινή δραστηριότητα στον οικισμό Γιδά που αργότερα μετονομάστηκε σε Αλεξάνδρεια Ημαθείας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Psatharis Auctions

visitors...:::

.