ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
C. Syndikus, “Tra autenticità storica e invenzione
romantica. L’immagine di Caterina Cornaro nella
tradizione artistica e storico-artistica dell’Otto e
Novecento” in: C. Syndikus, S. Rogge (eds.), Caterina
Cornaro. Last Queen of Cyprus and Daughter of Venice,
Munster 2013, σ. 33-79.
E. Poyiadji-Richter (ed.), The Secrets of a Royal
Portrait, Λευκωσία 2019.
Ένα από τα μεγαλύτερα πορτρέτα του εικονογραφικού τύπου
της "Κορνάρο στα μαύρα" ή της "Κορνάρο ως χήρας", του
οποίου πρότυπο πιστεύεται ότι υπήρξε ένα χαμένο σήμερα
έργο του
Tiziano.
Το παρόν πορτρέτο είναι μοναδικό κατά το ότι απεικονίζει
τη βασίλισσα της Κύπρου καθισμένη και με τα χέρια της σε
διαφορετική στάση.
Τούτο του προσδίδει
πρωτοτυπία και το διαφοροποιεί από το μεγάλο αριθμό
αντιγράφων που απεικονίζουν την Κορνάρο
σε όρθια στάση.
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ:
Ιδιωτική συλλογή,
Angoulême,
Γαλλία.
BIBLIOGRAPHY:
C. Syndikus, “Tra
authenticità storica e invenzione romantica. L’immagine
di Caterina Cornaro nella tradizione artistica e
storico-artistica dell’Otto e Novecento” in: C. Syndikus,
S. Rogge (eds.), Caterina Cornaro. Last Queen of Cyprus
and Daughter of Venice, Munster 2013, pp. 33-79.
E. Poyiadji-Richter
(ed.), The Secrets of a Royal Portrait, Nicosia 2019.
One of the largest portraits of the pictorial type of "Cornaro
in Black" or "Cornaro as Widow", the model of which is
believed to have been a now lost work by Tiziano. The
present portrait is unique in that it depicts the Queen
of Cyprus seated and with her hands in a different
position.
This gives it
originality and differentiates it from the big number
copies depicting Cornaro in a standing position.
Provenance:
Private collection, Angoulême, France. |