|
(Αθήνα 1923 - 1984).
Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών
Τεχνών (απόφοιτος 1951), ιδρυτικό μέλος της
πρωτοποριακής καλλιτεχνικής ομάδας ''Οι Ακραίοι'', το
1954 πήγε στο Παρίσι, όπου παρακολούθησε μαθήματα στην
Ακαδημία
Grande
Chaumiere.
Tο
έργο του μέχρι το 1960 είναι αφαιρετικές
εξπρεσιονιστικές συνθέσεις και κυβιστικές απόψεις της
Ύδρας και της Σαντορίνης. Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας
του 1950 όμως διαμορφώνει σε έργα του ανθρώπους, έντομα
και τρομακτικά όντα. Τη δεκαετία του 1970 καταλήγει στο
''ανθρωπάκι'', εικόνα της απρόσωπης ομοιογενοποίησης
και της απόλυτης τυποποίησης που επιφέρει στις σύγχρονες
κοινωνίες ο γενικευμένος καταναλωτικός πολιτισμός. Από
τη δεκαετία του 1970 και στη δεκαετία του 1980
πολλαπλασιάζει τα ανθρωπάκια του σαν στρατιωτάκια,
δημιουργώντας έτσι ένα δικό του κόσμο εφιαλτικό, αλλά
και αποκαλυπτικό.
Σημειώσεις: Η
ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ALPHA BANK.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1950 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.
Εκδόσεις Εν Τύποις. |
|
Famous for his anonymous men depicting the uniformity
and sterility of mass living, was born in Athens in 1923
and has had a studio in Paris for the last 26 years of
his life. His work was introduced in the United States
in 1964 at the Carnegie International Exhibition in
Pittsburgh. Since then, his blank-faced, look-alike
figures have stood at attention in exhibitions both in
America and abroad, including the Tel Aviv Museum,
Israel; Salon de Mai, Paris; Biennale, Sao Paulo; Muzej
Savremene Umetnosti, Belgrade; Musée d’Art Moderne de
Skopie, Yugoslavia; Des Centre Cultural des Beaux Arts,
Fernand, France and Municipalité de Nikea, Athens. |